^_^

Monday, 15 February 2016

Bila tengok life orang.. sendu!

Bila tengok life orang,
Terkadang rasa macam..

"Oh senangnye tengok life dia, untungle"
"Senangnye dia dapat keja, untunglee"
"Besarnye gaji dia, untungle,"
"Mampu ye dia beli rumah, besar pulak tu, untungle.."
"Eh dia ni bulan lepas p korea, bulan ni p Paris, banyaknye duit, untungle.."
"Aik kejapnya dia tukar kereta untungle.."
"Eh cepatnya dia kawen, untunglee"
"Waw.. da ade anak dah dia, untungleee" 

dan bermacam-macam lagi..

Bila kita tengok diri sendiri..
Macam terkapai-kapai je lagi..
Masih berjuang untuk bertahan sementara tunggu gaji ujung bulan.. ahaha..
Masih berjuang untuk kedudukan kerjaya yang lebih stabil,
Masih berjuang untuk menghalalkan cinta yang entah tahun bila..
Masih itu.. masih ini.. dan tak terkira segala bentuk perjuangan..

Memang rasa down beb!

But..

Bila pikir-pikir..
Kita tak tau orang-orang yang kita rasa bertuah tu masalahnya macammana pula..
Ujiannya bagaimana pula..

dan, kita tak pulak hitung nikmat yang kita ada..

Ya Allah,
betapa tak bersyukurnya kita.. (maybe aku je.. >_<)
muhasabah diri..

Betapa terkadang kita ini mudah terleka dengan nikmat dunia..



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...