^_^

Monday, 26 March 2012

Tempias Tangisan Awan

.

Hujan rintik mencurah ke bumi,

Melengkap satu kitaran kehidupan,

Dan tempiasnya seakan turut membanjiri kelopak redup hati,

Memenuhi empangan rasa yang semakin membuak,

Menanti masa untuk retak dan pecah melimpahi dasar rasa.


Dan dengan penuh rasa bertemankan kewarasan akal,

Bertahannya hati mengukuh satu pasakan dalam jiwa,

Memegang kejap payung yang tidak kelihatan,

Buat menadahi tangisan awan,

Dari bertempias ke kelopak redup hati.


gambar-google~


Bukan menyalahi awan yang merintikkan tangis,

Bukan juga menuding jari pada empangan rasa yang mudah goyah,

Tapi memuhasabah diri,

Memberi jalan agar hati itu lebih tabah,

Bertahan dalam pasakan yang lebih padu,

Buat membentengi pertahanan,

Pabila tangisan awan merintik lagi..


Kita bukan lemah.. tapi mungkin belum cukup kuat untuk melalui satu fasa baru dalam hidup..



Sunday, 25 March 2012

Jangan pernah lepaskan


.
Genggam erat jemari ini jangan pernah lepaskan,
Biarpun saat getir melanda,
Biarpun ombak ganas memukul ketenangan pelabuhan ,
Biarpun saat hujan emas turun mencurah tanpa henti,
Biarpun saat bintang jatuh berguguran kebumi,
Jangan pernah kau lepaskan..
Eratnya tautan rasa hati ini..


sumber -google ~


Saat kau terasa lemas,
Terlalu memikirkan kesudahan yang terlalu sempurna,
Maka pejamkan sejenak matamu,
Bukakan hati dan relakan segalanya berlaku seadanya,
Usah pernah terdetik untuk mengubah takdir yang telah dilalui,
Kerana yang berlalu telah pun berlalu,
Teruskan perjalanan yang masih lagi jauh terbentang di hadapan.

Kita,
Lalui segalanya bersama,
Dengan penuh syukur,
Seadanya..
Jangan pernah lepaskan,
Apa yang telah kita punyai..
Kerna segalanya ada hikmah tersembunyi.


Jauh dari mata bukan bermakna jauh dari hati

.

Meskipun kita jauh..

Meskipun kita tidak selalu berhubung,

Meskipun kita tidak lagi kerap bersua muka,

Namun hati kita akan tetap terus bersama,

Menikmati indahnya segala kenangan tercipta..


Kita tidak lagi seperti dahulu,

Bisa bergelak ketawa,

Menangis dan menyapu airmata bersama,

Namun segalanya itu telah ku ukir menjadi satu bingkai rasa,

Menyusun satu lagi kepingan kenangan semalam.


gambar-google ~


Aku mahu kau tahu,

Dalam hati ini ini,

Sentiasa akan tersemat satu titik,

Meskipun tidak lagi mekar seperti dulu,

Lantaran peredaran waktu dan perbezaan jarak antara kita,

Ia tidak akan pernah lenyap..

Dari ingatan ini..



Tuesday, 13 March 2012

Pengorbanan Terindah

.

Kadang-kadang,

Kita tak dapat lari dari berada diantara persimpangan,

Samada suka atau tidak,

Jalan itu ada menanti untuk lalui,

Dan dalam apa jua keadaan,

Harus memilih satu antara keduanya.

Atau mungkin lebih banyak lagi pilihan jalan yang ada,

Yang pasti,

Pilihan tetap harus dilakukan.


gambar-google~


Apakah ada bahagia diantara jalan yang telah dipilih?

Sukar untuk ditentukan,

Terpulang pada budibicara,

Pada pertimbangan akal dan rasa

Pada tangan yang menunjuk arah,

Pada kaki yang melangkah,

Jua pada gerak rasa dalam jiwa.


Andai pilihan telah muktamad,

Tekadkan dalam hati,

Jadikan ia pilihan terhebat,

Dan usah pernah disesali,

Kerana itu adalah pilihan sendiri,

Dan sematkan dalam hati,

Ia terbaik untuk dimiliki..



Friday, 9 March 2012

Musim demam


Musim demam tiba lagi, sekarang ni semua orang pun demam, batuk-batuk, selsema, sakit tekak, sakit perut semua ada. Pening jangan cakaplah. Kerana tanggungjawab, gagahkan jugalah melangkah ke tempat kerja.



gambar-google~


Bila demam ni, barulah kita terasa nikmatnya waktu sihat itu,. Saat kesakitan terasa di sini sana, banyak kerja yang terpaksa ditangguh. Ubat? Terasa macam dah jadi klinik bergerak. Macam -macam ubat ada dalam hand-bag, bawa ke hulu ke hilir.

Jadi, bersyukurlah dan hargai kesihatan selagi mampu. Bila dah sakit, banyak duit pun dah tak terasa nikmatnya. Setuju????.. angguk-angguk... ~

Jangan lupa makan ubat dan jangan takut pergi klinik.. hehe...



Thursday, 8 March 2012

Awak apa khabar?


..
Buat teman-teman semua,
Terima kasih kerana masih sudi,
Mengunjungi blog ini,
Walaupun lama sudah rasanya (seminggu je kot),
Hilangnya tintaku dari dunia maya,
Tapi,
Masih ada yang sudi,
Membaca bait-bait kata dalam ruangan maya ini,
Semenjak dua ini,
Banyak halangan dan kekangan yang berlaku,
Maka memaksa jemari ini untuk terus sepi..
Terima kasih ya semua,
Semoga terus sihat dan aktif,
Serta bahagia selamanya..
Salam Sayang..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...