^_^

Tuesday, 21 February 2012

Setangkai mawar, sekeping kad & sebaris bicara...

.

Setangkai mawar putih,

Berbau harum mekar,

Kelopaknya seakan segan berkembang,

Di antara kelopak ada setitis embun nan jernih,

Kalis dipermukaan,

Dilindungi kudup dan tangkai berduri,

Terhias berama daun nan hijau berurat selari.



gambar-google~


Setangkai mawar putih,

Terletak indah,

Di sisinya ada sekeping kad,

Berwarna merah hati,

Tertulis nama seseorang,

Cuba diamati,

Amat dikenali,

Tersenyum lagi..


Membaca bait-bait madah tercatit,

Ringkas namun penuh erti,

Terbit lagi senyum berseri,

Dihati penuh debunga mewangi,

Terhias sang pelangi ,

Sebaris bait dibaca lagi,

Berulang kali…


“ Namamu terpahat dihatiku”


-----------------------------------------------------------


~Indah bila mimpi jadi nyata.. errr.. tapi bukan semua perempuan suka bunga.. dan bukan semua lelaki seromantik itu, ”


11 Peluah Bicara - LeaVe your Comment Here.. =):

Ujie said...

akak suka bunga..tapi takmo selalu sbb membazir. bunga layu & tak boleh mkn.

aReLaN said...

dah lama tak bagi bunga kat sumone.hehehe

Si BuDaK KaChAk said...

sy pun tak tau sy ni romantik ke tak...huhuh

Lia Irdelia said...

@k.ujie~
yup kita sama..
bila dpt tu..
syoknyer..
hehe

@arelan~
sila bagi yer..
biar dia gumbira..
:)

@Budakkachak~
upsss..
hehhe..
sila test power.. :)

Miss Nadya said...

rindu nk bunga..:)

lia glitterati ke syg?

xpe2..cuba tips nadia bagi dalam tips blogger tu yer..

InsyaAllah dapat..:)

Telor Power said...

ini sajak ke syair lia?

hehehe pandai karang ttg ros nie.
ok, minat juga pada bunga, tapi aku bukan lah mat bunga. nak beri bunga apatah lagi....

Zahirah Dzulkifli said...

Bila part menjiwang je nak bagi bunga ros kan? Hahaha. Romantik je tapi memang tak semua orang macam tu pun. Huhu

Aishah Jahirah said...

first time dpt mawar merah masa sekolah..:)

biela bell said...

bell suka bunga dari coklat..percayalaa~ lagi2 bunga mawar putih..xtaw kenapa..suka sangat~~

Teenager Housemaid said...

suka white roses..teehee~

9n0L4 said...

saya ppuan yg suke bunge. hee. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...