^_^

Monday, 20 February 2012

Puisi untuk kesayanganku..

'

Aku mencintai puisi,

Kerana indahnya bait-bait tercoret,

Aku akan mencintai dia,

Kerana apa adanya..


Aku akan dan sentiasa mencintai keduanya,

Kerana ia punca bahagia tercipta,

Dan aku bersyukur pada-Nya,

Kerana masih bisa melakar kata,

Diatas tinta maya tanpa balas bicara.



gambar-google~


Puisiku terzahir,

Biar dalam masa sukarku,

Saat pedih luka dan tercarik berdarah,

Juga dalam bahagiaku mengukir senyuman manja..

Sentiasa,

Aku dan puisiku..

Berdua,

Selamanya..


Andai kamu juga punya rasa cinta seperti aku,

Titipkan madah berlagu buat membuai rinduku..

Agar aku juga tahu,

Kamu dan aku dalam satu irama yang merdu..



11 Peluah Bicara - LeaVe your Comment Here.. =):

Mr.Clive said...

wahh...berpuitis...hehe...gabungan kosa kata yang indah dan masukkk...i like! +1 :D

Telor Power said...

lia : buat la puisinya....hehehehe
tapi kompom lia kaki sajak juga.

aReLaN said...

cukup puitis. lama sudah kutinggalkan ayat bunga2 ini.skang ngadap ayat berkaitan mesin je banyak.hehehe

biela bell said...

amboi.romantisnyee~

Ujie said...

makin berbunga ayat lia..makin puitis!

Yatie Awang said...

nak bermadah tak pandai sangat...tapi akak suka puisi

Zahirah Dzulkifli said...

Puisi tu sangat indah,kan? Hehe. Saya suka tapi tak berapa reti la kak. Adeh. Meh ajar. Hoho

Miss Nadya said...

nad suka luahkan perasaan melalui lagu..:)

mungkin ada perbezaan di antara kita tapi di situ wujudnya keunikkan..cewwah..:D

Aishah Jahirah said...

semuanya terzahir melalui puisi...:)

cinta siswi said...

aduss.. menusuk jiwa..hihi..

#untungla dpt buat puisi.hee

9n0L4 said...

buat sendiri eh? ade bakat ni. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...