^_^

Tuesday, 28 February 2012

Manja atau Mengada?

Sepintas lalu~

Ada setengah insan khususnya wanita memang dilahirkan semulajadi dengan sifat manja dan gemalai. Tutur katanya yang lembut memukau dan sifat yang keanak-anakan. Itu memang tidak dapat dinafikan. Baik dari segi percakapan mahupun perbuatan semuanya kelihatan natural dan bersahaja.


Tapi wujud juga insan bergelar wanita yang sifat manjanya kelihatan keterlaluan sehingga menampakkan kepalsuan. Ini selalunya dikaitkan dengan sifat ingin mencuri perhatian orang disekelingnya.


Bila berkata-kata, sering saja seolah cuba memancing simpati, memohon supaya lebih ramai orang cuba mengambil berat dan perhatian terhadapnya. Sifat ini terkadang boleh membuatkan insan menjauhkan diri kerana malas melayan karenah manja mengada tersebut.


gambar-google~


p/s : Manja dan mengada itu satu definasi yang berbeza. Sila jadi diri sendiri dan jangan mengada sangat boleh? .

motif?.. jangan terlebih mengada.. nanti orang tak suka..


11 Peluah Bicara - LeaVe your Comment Here.. =):

✿ e e i y s s ✿ said...

hehee
p/s: mengada2 ngan suami je la kan... halal dan terselamat dari fitnah (^______^)

Lia Irdelia said...

@pn eeiyss~
alahai..
indahnyer yerk..
ehhehe..

Pondok Usang said...

tabiat dan citarasa manusia...

Patrick Star said...

kalau terlebih manja org akan anggap mengada..huhu

Jemput join...Jom Exchange Bloglist Dengan BLOG RILEK-RILEK
--> http://rilekrilek.blogspot.com/2012/02/jom-exchange-bloglist-dengan-blog-rilek.html

~AmyLiana86~ said...

mmg beza..kalau manja semula jadi lain..manja yg mnengada tu jd nampak gedix..huhu

Mr.Clive said...

tapi kalau perempuan tu manja lebih2.laki2 lagi suka...haha...
tapi kalau sepanjang masa gitu,...hmm...menyampah jugak..haha XD

Yatie Awang said...

secara jujur akak tak suka orang macam tu..akak pun manja juga..tapi tak de lah sampai mengada2 hehehhe...perasan diri sendiri pulak

cinta siswi said...

betul2.. siswi kdg2 ngade2 jgk..hikhik.. manja sgt tp dgn org yg terdekat la.. ^^

Si BuDaK KaChAk said...

suke pompuan manje tp bkan mengada...huhuh

9n0L4 said...

terlebih manja pade hubby yg tercinta takpe kot. hehe. ;)

Telor Power said...

sifat tu akan terjadi mengikut situasi dan perasaan. mgkn kerana hendak dapatkan perhatian kot

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...