^_^

Friday, 17 February 2012

Berdiri di atas dua kaki

Diatas kaki ini,

Aku berdiri,

Menggagahkan hati dan naluri,

Atas dasar yang entah aku sendiri tidak mengerti..


Diatas kaki ini,

Aku cuba untuk memahami,

Hakikat kedewasaan ini,

Bahawa usia dan masa yang seakan mencemburui,

Membuatkan aku jaga dari lena yang sepi



gambar-google~



Di atas kaki ini,

Aku semakin hampir mengerti,

Bahawa tidak selamanya kita dimanjai,

Kelak ku harus jua belajar dan menguasai,

Pengertian dan makna sebenar berdiri diatas kaki sendiri..


Tidak selamanya kita bisa bergantung harap dengan orang disekeliling..

Harus belajar untuk berdikari dan berusaha dengan cara sendiri..


8 Peluah Bicara - LeaVe your Comment Here.. =):

biela bell said...

betul..kena belajar hidup berdikari..senang nak bawak diri kemana2..:)

Yatie Awang said...

betul tu Lia, belajar berdiri di atas kaki sendiri..InsyaAllah..pasti boleh

Ujie said...

bijak berdikari..mudah kalau 'tercampak' ke mana jua. tak susah hati..

cinta siswi said...

setuju sgt syg.. berdiri la atas kaki sendiri.. nnti baru tau hidup ini cmne..

Mr.Clive said...

perjalanan dalam menjelajah kekuatan diri ni bukan senang.banyak berlubang jalan-jalan ke destinasi nyer.tetapi pabila dah sampai,rasa nikmat kepuasan mengenali diri itu nanti... :)

eeiyss said...

berdikari tu penting... jadi macam eeiyss... nak pi manapun takut... kene berteman... hehe

echaRierie said...

betul2..setuju sgt.. :)

Telor Power said...

betul tu lia...mmg kena berdikari.kena berlatih dari awal

masa nie lah baru tahu bila sendiri sudah berdikari, terasa masa tu, hidup nie payah sgt...sehingga la dapat jalan nak teruskan hidup.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...