^_^

Sunday, 22 January 2012

Wanita, anak buah dan kereta merah jambu


Font sizeSumber gambar ~Google

Dia seorang wanita,

Dalam usia pertengahan 20-an,

Duduk memerhati gelagat kanak-kanak riang,

Yang lari berkejar-kejaran,

Bermain buaian dan permainan,

Di sebuah taman kawasan perumahan.


Dia seorang wanita,

Hatinya sangat tenang,

Menanti masa untuk pulang,

Membawa bersama kanak-kanak riang yang sedang menyanyi riang.


Dia seorang wanita,

Memanggil pulang anak-anak buah tersayang,

Kerana senja sudah mula menjengah siang.


Dia seorang wanita,

Berjalan beriringan sambil berpegangan tangan,

9 orang anak buah kesayangan.

Hatinya tersenyum girang,

Membawa anak-anak buah tersayang,

Berjalan-jalan dengan kereta merah jambu terang..


Motif? -

Aku selalu berharap..

Aku adalah wanita itu..

Hehehhe..



8 Peluah Bicara - LeaVe your Comment Here.. =):

Yatie Awang said...

akak pun hahhaa

p/s: blog utama akak tu berul2 dah tak berfungsi, akak sendiri pun dah tak boleh buka lagi jadi ke blog ke2 akak, ye...
tekan je nama akak tu

Telor Power said...

lia: berdoalah....pasti boleh.

Lia Irdelia said...

@k.yatie~
hehe..
tang kereta merah jambu tu yg nak sangat..

p/s : dah tgl link kt ur blog.. :)

@T.P~
Yup..
doa.. n also usaha... n usaha..
heheh.
TQ ya.. :)

Ujie said...

akak anak sndiri blm ada..tp anak buah mmg sgt ramai. mmg syok jln2 dgn bdk2 tu..walau susah control sbb ramai lelaki. ^__^

SITI NOORNADIYANA said...

mungkin agk t'lambat, tapi nak ckp congratz jugak sebab dah ade domain baru.

insyaAllah 1 hari nanti, impian pasti jadi kenyataan. takpe berangan dulu. ^^

Lia Irdelia said...

@k.ujie~
he2..
budak2 ni memg agak susah kontrol..
hee.. kena byk sabo je .. heh..
kdg geram.. kdg terhibur.. :)

@yana~
he2,,
tq..

yup.. berangan2 je dulu..
he3..

Miss Nadya said...

lia :: anak2 kadang kala boleh menjadi penghibur di kala hati berduka..:)

Telor Power said...

lia: bagus2.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...