^_^

Wednesday, 4 January 2012

Umur 30, Saya terima awak..



Alkisah..

Ada sorang budak pompuan ni..

Nama dia eLLya.. Dia bestfriend kepada Eid..

Dua2 suka sama suka tapi tak pernah nak bagitau.,

Memasing cuba mengontrol ego..

Padahal terang-terang dah nyata saling menyinta..


Dek kerana terlalu rapat dengan Eid ni,

Dan terasa tak nak berpisah..

eLLya tercakap..

“awak, umur 30 nanti,, kalau awak dan saya takde sapa-sapa kat sisi,

Kita kahwin k..”

Dan kedua-duanya bersetuju..


Satu hari, Eid bagitau kat eLLya, yang dia dah ada girlfriend..

Nak tau apa eLLya ckp?..

Dia tak cakap apa-apa..

Tapi senyap membisu seribu bahasa.. dan tiba-tiba terdengar dari corong telefon bunyi esak tangis yang cuba ditahan..

eLLYa ucap tahniah pada Eid dengan nada yang sangat kecewa..


Eid pula cakap apa?..

Eid cakap “ kenapa awak nangis… saya tahu awak nangis.. “

eLLYa cakap “ saya sayang awak..”

Eid mengeluh… dan cakap “ saya sayang awak lebih dari awak sayang saya.. tapi saya takut awak anggap saya hanya sebagai kawan… kenapa dari dulu awak tak pernah bagitahu?”

------------------------------------------------------------


Ternyata, cinta itu terlalu sulit untuk difahami..

Tetapi sangat indah untuk dinikmati..



14 Peluah Bicara - LeaVe your Comment Here.. =):

Pondok Usang said...

waaa.. sudah masuk angka 3..

Yatie Awang said...

cinta yang di pendam, sukar untuk berjaya..

Ca Cik Duyung said...

ca pulak ada menunggu seseorang tu selagi salah sorang antara ca atau dia tak ada yg kawen.. :(

mohdhazlan Dreadlock said...

semoga bertemu akhirnya :)

slmt thn baru ..:)

Lia Irdelia said...

@pondok usang~
e'eh.. 5 taun lagi laaa...
hahahhah

@k.yatie~
betul..
hanya cinta dalam hati..

@ca cik duyung~
huhuhu..
tunggu menunggu ni yg sussahkan..
:)

@mohdhazlan~
hehhhe...
samat tahun baru 4 u to..
macehh..
:)

aReLaN said...

sebab tu kalau dah suka,jgn dok tungu2 lagi.cinta itu mesti diluahkan.kalau simpan je dalam diri,apa pon tak jadi.hehehe

smilenajah93 said...

so sweet ~~
kalau dah suka katakan aje :)

Ujie said...

pedih jugak tu...
tapi jelas kat situ, mmg takde jodoh.

Miss Nadya said...

sedih bila jadi mcm tu kan..:(

dulu nad pernah ajak kawin,then dia cakap dia suka nad..eh padahal kitorang kawan..perhubungan pun dh renggang lepas dia luahkan perasaan dia...

kesimpulan...persahabatan boleh terputus kan??

p/s :: blog berat lagi tak??

Rayyan Haries said...

Nak senyum jer boleh tak? :)

hehe...sebab tak pernah bercinta so tak tau...tapi the right guy will always be there for you, you just have to wait. :)

Gombug said...

Dapatkan memori 50GB kapasiti simpanan foto, muzik, video dan apa sahaja untuk telefon anda secara percuma hari ini tanpa sebarang bayaran dari Gombug.net! Sebelum 31 Dec 2012 - http://adf.ly/4O5uz

aimie amalina said...

huuuuuu
rumit
kat 30 tapi
heeee
mang rumit'begitulah cinta kan :))

eita said...

napelah tak tanyer dulu....
aduhhh...
nampak nya hanya ada jodoh sebagai kawan je....

Nizam Ijam said...

lamanya kene tunggu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...