^_^

Wednesday, 18 January 2012

Perlu!~ Mencari titik persamaan dalam perbezaan

Sumber gambar~ google


Kau dan aku..

Kita berbeza,

Begitu juga dia dan mereka,

Tidak akan pernah sama.


Apa yang menyatukan kita?..

Satu semangat berpasukan yang dipanggil kerjasama..

Bagaimana harus wujudkan ia?

Dengan satu rasa yang yang lahir dari jiwa?

Tidak semestinya..


Lalu,

Apakah ia?..

Ia adalah serasi apabila bersama,

Perlu sekepala,

Biarpun lain pandangan, lain pendapat, lain tutur bicara,

Harus berada dalam bulatan yang sama,

Kerna kita dalam matlamat yang serupa..


Idea?..

Ya, banyak bezanya,

Namun itulah yang menguatkan hujah kita,

Cabang yang berbeza tapi dalam rentak yang senada..

Maka terhasil lah satu hasil kerja dalam organisasi yang adil saksama.


Maka,

Carilah titik persamaan,

Yang bisa menemukan keserasian..

Bukan titik perbezaan yang bisa jadi punca pertelingkahan.


Sama atau berbeza,

Yang penting?

Kerjasama..



13 Peluah Bicara - LeaVe your Comment Here.. =):

Miss Nadya said...

kerjasama itu penting sngat..

Lia Irdelia said...

@nad~
sangat2 betul...
hhhuhu...

tanpanya,
apa pun x leh jaln ngn baik..
hehe

Fay said...

tonton la cte wonderpet.. banyak ajar kita erti kerjasama.. hehe

telor power said...

bersatu kita maju, bersekutu kita teguh. bersama kita kongsi pendapat

MaryaYusof said...

Apa yang penting? Kerjasama!
Dah macam Wonderpet pulak...salam kenal & follow di sini ;)

kaizen said...

tolerate n respect each other

Anak Wak Mail said...

rambut sama hitam,,hati lain2 perangai lain2,,tapi kalau sekepala,,boleh buat kerja sama2..:)

TuN TeJa said...

♫♫Telefon.. telefon berbunyiii…
Telefonn.. kami datangg..
Telefon.. telefon berbunyiii…
Ade dlm bahaya..disana..♫♫

♫♫Wonderpets, wonderpets, kami datanggg..
Membantu dlm kesusahan ..
Kami tak besar dan kami tak kuat..
Bile bekerjasama kami jadi kuat…
Heyy.. wonderpets.. Yeyyyy♫♫

Apa yg pentinggggg..Kerja Sama...
Apa yg pentinggggg..Kerja Sama... hehehe..

QasehSuci said...

teringat plak kat wonderpet

Yatie Awang said...

jadi macam wonderpat kan? sentiasa bersatu dalam menghadapi sesuatu rintangan...itulah yang peting kepercayaan antara satu sama lain

nuha said...

TEAMWORK..!!:)

Aishah Jahirah said...

apa yg penting...kerjasama...hehee...ye la kalau asyik tgk perbezaan xkemana lah...

Lily Jaafar said...

bagus entri ni..keep think positif, pasti wujod persamaan dan perbezaan.

Jom visit blog kak lola ye ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...