^_^

Monday, 2 January 2012

Cinta tidak semestinya bersatu



Berikut merupakan hasil kajian peribadi terhadap kisah LUV STOREY seorang responden~


BF x jadi~

Umur : Tua setahun

Pekerjaan semasa berhubungan ~ pelajar IPTS

Pekerjaan kini`~ Fotographer ada nama

Sebab keluar senarai~ dia ex kpd her gudfriend

Status kini~ tunangan orang


BF No1~

Umur - Sebaya

Pekerjaan semasa berhubungan~ pelajar

Pekerjaan kini~ ahli badan beruniform

Sebab keluar senarai ~ Sukar mencari titik persefahaman

Status kini ~ single


BF No2~

Umur ~Sebaya

Pekerjaan semasa berhubungan ~ pelajar Politech

Pekerjaan kini ~ Juruteknik

Sebab keluar senarai~ memperbaiki diri mencari haluan sendiri

Status kini ~tidak diketahui


Bf No3~

Umur~ sebaya

Pekerjaan semasa berhubungan ~pelajar Politech

Pekerjaan selepas itu ~Kontraktor

Sebab keluar senarai~ ditunangkan dengan keluarga

Status kini~ alfatihah for him…


BF no 4~

Umur~ tidak diketahui

Pekerjaan semasa berhubungan ~tidak diketahui

Pekerjaan selepas itu ~tidak diketahui


p/s~ Cinta tidak semestinya bersatu.. Bersabarlah tatkala menghadapi Ujian itu..


Kesimpulan ~


Jodoh pertemuan itu adalah rahsia tuhan,

Biarpun kita mencintai seseorang setulus hati,

Tidak beerti kita akan kekal bersama selamanya dengannya.


Terkadang,

Cinta itu akan teruji dengan pelbagai cara dan keadaan,

usah mudah kecewa dengan apa yang terjadi.

Gagal sekali tidak bermakna akan gagal selamanya.


Bersabarlah,

Cinta itu datang dan pergi.

Jadikan pengalaman lalu sebagai sempadan

Dan panduan untuk kita lebih berhati-hati dalam setiap keputusan.



11 Peluah Bicara - LeaVe your Comment Here.. =):

Azlan Hasan said...

hehehe...bf no 5??hehehe..tunggu je laa..maybe dia sedang menuju ke arah awak dengan segera...hehehe

Regards,
-Strider-

Lia Irdelia said...

@Azlan Hassan~
aipp..
not me laaa..
huahuahua..

Nway tq singgah here.. :)

Miss Red Apple said...

betul la tu akak...cinta bagai nak rak pon, xsemestinya bersama... sama r cam sal.. :( tp xper.. joodoh di tangan tuhan. waiting for mr.right jer skunk nie..hehe

Yatie Awang said...

wah...makin pintar adik akak beri nasihat ni...hehehe

Menangis...menangis
dan terus menangis

aimie amalina said...

yeahhh
mcm2 ghope bertemu cinta
tapi selagi masih belom ngam gunye
ia bukn milik kita

tapi kerana bercinta
kita bertemu kan :)

smilenajah93 said...

cinta akan dtg dengan sendirinyaaa :)

aReLaN said...

hmmm...cinta itu akan dtg tanpa perlu dicari.chewahh...hehehe..doalah slalu mga cinta kte itulah jodoh kte.

SITI NOORNADIYANA said...

cinta sentiasa dtg dan pergi. b'doalah semoga yg dtg & kekal itu adalah yg t'baik buat kite. ^^

budakijaupendek said...

tokoh cinta ke tuan blog ni ?
hehe

telor power said...

jodoh dah ditentukan...percayalah

Aishah Jahirah(cik aisha) said...

yup betul cinta tak semstinya bersatu...;(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...