^_^

Thursday, 12 January 2012

Belajar tersenyum walau dalam kesakitan,


Senyum,

Itu satu sedekah,

Pahala paling mudah,

Namun ia boleh jadi payah,

Pabila jiwa luka walaupun tidak nampak berdarah..


Senyum,

Kadangkala boleh menjadi kepalsuan,

Bila yang terukir dibibir hanya satu hiasan,

Kelihatan sinis bersama sindiran,

Hati-hatilah kerana ia memberi kesan,

Pada hati yang kesakitan.


Senyum,

Terukirnya ia membawa banyak erti,

Gembira, ketawa dan geli hati,

Juga kecewa sunyi dan sepi,

Semuanya bisa terubat dihati,

Andai hadirnya ia bersama ikhlas di hati..



Kadangkala,

Kita harus belajar untuk tersenyum,

Biarpun dalam kesakitan~



11 Peluah Bicara - LeaVe your Comment Here.. =):

telor power said...

+1 di google tuk entri nie

tapi aku tak pandai sorok emosi

Ariena Hisham said...

Kadang tu tak dpt jugak kawal perasaan :'(

budakijaupendek said...

senyum sambil menangis memang perit. huhu

Yatie Awang said...

senyum...memang mudah diukir
tapi sendu dihati siapa yang tahu

smilenajah93 said...

sedihnyaaaaa kalau mcmtukan ~ org yang betul2 kenal kite je dpt tahu palsu atau tak

aReLaN said...

hmmmm...senyumlah selagi terdaya.for you,it may be just a smile,but others, your smile might be the world.hehehe

aimie amalina said...

betol!
senyum semasa kesakitan bukan memerli diri yang sedang nazak..
tetapi mmberi ruang hati supaya untuk dikasihi, walau sedang disakiti ..


sukeee!

Anak Wak Mail said...

senyum tu mudah je,,tapi tak tahu kenapa ada org tak nak senyum..kan3x!

Ujie said...

tapi kalau senyum yg tak ikhlas tu..mmg boleh nampaklah, lagi buat kita sakit hati.

Aishah Jahirah said...

kalau sakit hati teramat nak senyum pn krg mampu...tp dgn senyuman tu kdg2 mampu membuat org lain bahagiakan...;)

Miss Nadya said...

betul tu syg...:)

kadang nad tulis hehe...or smiley :)

padahal hati tengah sedih..:(

p/s :: sama2 sayangs..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...