^_^

Sunday, 31 July 2011

Buat Ogos yang bakal menjelma..


Welcome to Ogos..~


Julai bakal saja berakhir..

Dan esok,

Menjelma pula 1 ogos..

Bersamaan 1 Ramadhan..

Dan diri ini masih disini..


Menanti sesuatu yang masih belum pasti..

Banyak jawapan yang masih belum terjawab..


Buat Ogos yang bakal menjelma..

Ku harapkan ada pengisian yang lebih bermakna..

Dan persoalan yang bakal ada jawapnya..

Apakah diri ini akan mampu meniti tangga pelangi..

Merangkak dan mula berlari..

Mencapai awan nan biru..

Yang masih lagi jauh dari gapaian..


Usaha..

Doa..

Tawakkal…


Sebagai manusia, kita hanya mampu merancang…

Tuhan jua yang menentukan..


>_<



Alhamdulillah, Bertemu juga denganmu...

Selamat datang bulan penuh rahmat..~


Ku panjatkan syukur atas nikmat yang diberi…

Kerna diri ini masih lagi mampu menikmati ramadhan tahun ini..

Biarpun sepi tanpa abah di sisi..

Namun segalanya harus ku lalui..

Seperti biasa..

Seada-adanya..


Ku panjatkan syukur atas nikmat yang diberi..

Kerna aku masih mampu berdiri..

Menikmati kehidupan sehari-hari..

Sehingga tibanya hari ini..


Ku panjatkan syukur atas nikmat yang diberi..

Kerna diri ini masih bisa melihat dunia..

Menikmati indahnya panaroma..

Melihat kehijauan alam..

Langit dan lautan luas yang membiru..

Nyanyian unggas dan cengkerik menyanyi riang..

Memecah keheningan alam..


Ku panjatkan syukur atas nikmat yang diberi..

Kerna aku masih lagi menghela nafas ini..

Memasang azam dan semat dihati..

Agar Ramadhan kali ini..

Mampu ku jalani..

Dengan penuh kesabaran dan iman di hati…


Munajatku padaMu..

Penciptaku yang satu..

^_^


SEGMEN MENAMBAH FOLLOWER: Saya Blogger Wanita


Segmen datang lagi..


Kali ni dari Luna Lanun…

Wahai blogger2 wanita..

Jum memeriahkan suasana..


Nak join????


Click kat gambar atas yerk..

^_^

Saturday, 30 July 2011

Wahai kerja, silalah mendekat!!

Sapa ada kerja kosong???~


Sila lihat tajuk dengan jelas…


Ya, saya sudah desperate mahu kerja..

Kerna saya sudah puas berumah dan bertangga…

Dan berlemak bergulai dirumah..

Bergelak ketawa bersama anak2 kecil..

Beramah mesra bersama astro dan broadband..

Dan juga sudah puas berjalan ke hulu dan kehilir..


Saya ingin bekerja.

Saya ingin punyai kerja.

Saya ingin bekerjaya….


Doakan saya..

Ya??


^_^

Mak yang ku sayang..


kau lah ibu.. kaulah bapa..~


Mak..

Kenapa harini mak tido jer..

Mak letay sangat yer..

Semalam mak batuk2 lagi…

Kakak dah cakap..


Mak janganlah makan buah tembikai susu tu..

Buah tu sejuk..

Kan mak dah batuk balik..

Batuk mak teruk sangat ni..

Erm.. x perlah..

Mungkin mak teringin kot semalam..


Mak..

Mak tau tak.

Semalam abang ngah marah kakak..

Marah sebab tak bagitau dia yang mak demam..

Kakak rasa cam nak nangis jer..

Kakak pun tak terfikir..

Kalau kakak bagitau mesti abang ngah leh bawak mak g kinik awal kan.


Sory mak..

Sory jugak abang2ku..


Harini ni kakak tengok mak happy sikit..

Sebab tadi posmen datang hantar bungkusan..

Rupanya2 henpon baru..

Kak andak pos henpon baru untuk mak..

Mungkin sebab henpon mak asik rosak jer..


Terimakasih kak andak..

Buat mak happy..

Mak pegang lama henpon tu..

Mak tak reti sangat nak pakai..

Tapi takper, lama2 mak pandai la tu…

Nanti bolehlah mak cakap lama-lama dengan cucu2 mak..


Kakak happy tengok mak happy..

Tapi nape mak tidur lagi mak..

Kakak penat tengok mak baring je..

Mak okey ke tak..

Kakak nak kejut, tapi kakak kesian kat mak..

Kakak dah masak..

Jum makan mak..


Kakak sayang mak..



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...