^_^

Thursday, 1 December 2011

Pergimu tiada pengganti



Entahlah.

Tak tahu dari mana nak mula..

Tiada kata-kata indah seperti biasa..


Yang ada hanya satu rasa yang sangat sukar dimengertikan..


Abah..

Satu nama yang sudah lama tidak terbicara dari bibir ini..

Satu nama yang bisa buat aku senyum,

Dan satu nama yang juga bisa buat hati ini menangis lagi dan lagi..


Abah..

Andai bisa kau mengerti betapa sunyinya aku rasakan kini…

Mahu saja aku mengulangi kenangan manis kita,

Ingin kurangkul peluk erat tubuhmu dan kan ku katakan aku sayang kamu..


Kamu telah pergi.

Jauh dari diri ini..

Jauh dari dunia ini,,

Namun aku tahu restumu sentiasa mengiringi..


(Disember!)

Tanggal pemergianmu hampir saja tiba lagi..

Menggenapkan 2 tahun kau jauh dari sisi..


Bagaimana harus aku lupakan semua,

Sedang pemergianmu itu sehari sebelum tibanya hari lahir bunda..


Dan aku tahu,

Biar bagaimana sedih dan pilunya hati ini,

Tidak akan mampu menandingi kesedihan bunda..


Kuatlah hatiku..

Kuatlah bundaku..

Kerna..

Kekuatanmu adalah kekuatanku…


~Al-Fatihah~


13 Peluah Bicara - LeaVe your Comment Here.. =):

cik ika said...

alfatihah..

whitecappuccino said...

Alfatihah..tiba2 sedih baca ni..teringat ayah yg dah pergi 8 tahun yg lalu :(

Mohd Zakwan said...

Al-Fatihah... tabahkan hatinya.. tengok tajuk entri ini, teringat sebuah lagu nasyid tu..
Blog Mohd Zakwan :)

Yatie Awang said...

al-fatihah...puisi ni membuatkan akak teringat juga pada ayah akak, yang juga telah pergi, hanya doa dapat kita kirimkan

Aishah Jahirah(cik aisha) said...

al-Fatihah....saya pun telah kehilangan ayah...biarpun dah lama tapi rasa macam baru je semalam...

M Fizan said...

sedihnya baca entri nie :(
al-fatihah.. be strong lia....

Sekamar Rindu said...

salam..

saya sedih membaca entri ni..pasti sangat rasa kehilangan di jiwa tatkala merindukan abah awak..
sama dengan saya yg kehilangan ibu saya apa bila dijemput pulang oleh Allah SWT..


Alfatihah buat arwah abah awak..moga rohnya dicucuri rahmat oleh Allah SWT..amin

yana-feehily said...

semoga allahyarham ditempatkan dikalangan orang yang beriman..amin..
alfatihah...

Odah + One = OdahOne said...

setiap yg hidup pasti akan mati...al-fatihah

KizZ said...

Al-fatihah...Sedihnya...hmmm

Anak Wak Mail said...

Al-Fatihah,,jangan sedih2,,doakan yang terbaik untuknya di sana..;)

hira said...

semoga tabah ye :)

Ajie said...

Allah tidak akan menguji hambanya di luar kemampuan hambanya...
tabahlah wahai teman...
cerita kita serupa tp yg bezanya sy telah kehilangan bonda tercinta hampir stahun yg lepas....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...