^_^

Thursday, 8 December 2011

Keluhuran Kasih Setia



Orang cakap,

Cinta itu buta..

Ada yang percaya..

Ada yang menggeleng kepala..


Orang cakap,

Bila kita bercinta,

Kita rela apa saja untuknya,

Sanggup susah dan senang bersama..


Orang cakap,

Cinta itu bahagia..

Memberikan seribu makna dalam rasa,

Tapi kenapa ada yang merana?


Orang cakap,

Dengan cinta,

Kita boleh harungi ombak dan badai yang melanda,

Menjadi benteng kekuatan dalam jiwa..


Namun segalanya harus jua di pasak dengan iman di dada..

Agar perjalanan cinta itu berada di landasan – Nya.


Dan itulah cinta seluhurnya..



20 Peluah Bicara - LeaVe your Comment Here.. =):

diana said...

jangan dengar sangt orang cakap..
cer alami sendiri..
heheheh

Lea Isnawi said...

fobia dgn cinta


sobs

Lia Irdelia said...

diana~
hahhaa..
org yang bercakap itu sayalah..
heehee

lea~
saya juga..
tapi x serik..
cintakan satu anugerah..
hehhe

Nur Atikah said...

nice :) needs more from u..

Ujie said...

cinta..hanya yg merasa tahu.
ada segala rasa..

Saiazuan said...

cinta keranaNYA, bukan nafsu.. :)

Yatie Awang said...

orang cakap ye...tapi akak cakap
cinta itu tidak buat..
tapi kita yang buta...
sebab kita tutup mata dan hati
untuk mengenali cinta sejati
kerana nafsu menguasai diri

shaliza khairi said...

peduli kan lah cakap2 orang.
jika kita dilandasan yg benar, maka terbukti mereka hanya cemburu melihat kebahagian yg kita rasa. =)

Miss Nadya said...

cinta...T_T

tengah sedih terbaca pulak entry ni lagi tmbah sedih :'(

p/s :: nanti lia join bloglist nad yer..:)

Aishah Jahirah(cik aisha) said...

kita kot yg membutakan cinta...huhuu.

incek.loyer said...

amboi.

kemain lagi eh?

hehe.

Syazwana Mohd Zulkifeli said...

pasrahkan hanya pada-Nya
sesungguhnya cinta kerana Allah
itulah cinta sejati...:)

Lia Irdelia said...

@Nur atikah~
huhuhu.,
tq!

@ujie~
benar,
hanya yg mengalami akan mengerti..

@Saiazuan~
yup!..
Tpi kdgkala Nafsu membutakan segala..

@k. Yatie ~
ehhee.
yup, kita yg membuat diri jdi buta kerana cinta,. :)

@Shaliza~
cemburu itu lumrah manusia..
biarkan saja :)

@Miss Nadya~
ups.. sedih ker..
sory!

p/s -memang nak join list tu. :)

@Cik aisha~
yup..
kdg2 kita yg membutakn cinta..

@incik.loyer~
ehhehe..
ia lahir dari hari.. :)

@syazwana~
yup.. cinta pada Allah adalah segala-Nya..

TQVM FRENDS.. :)

KizZ said...

huhu...kita kena rasa sendiri untuk tau kebenarannya...

Juliet_iRa~" said...

cinta tak buta tp manusia y dibutakan oleh cinta...tak gitu?heee

M Fizan said...

rima akhir yang menarik.. nampak di situ.. hehe.. emm.. cinta tu subjektif.. ada yang cepat mengalah.. tapi yang tak putus asa, hendaklah sentiasa di jalan yang lurus..wallahualam..

Pondok Usang said...

benarkah cinta itu buta?

DinBlues said...

cinta itu boleh dianggap macam makan sambal belacan. walaupun pedas sampai mengalir air mata namun masih dimakan juga..

Anak Wak Mail said...

itulah dia penangan cinta namanya,,boleh jadikan kita buat benda tanpa diduga..;)

aimie amalina said...

alhamdulillah :)
semoga kita semua mampu mengecapi rasa cinta ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...