^_^

Monday, 28 November 2011

Andai ku pergi, ini pesanan untukmu..



Andai saat pemergianku hampir tiba,

Dan tidak sempat untuk aku mengucup tanganmu,

Memohon kemaafaan atas segala salah dan dosa,

Sesallah aku selamanya..


Buat semua..

Andai pernah diri ini mengasari..

Berkata yang menyakiti dan melukai..

Ingin sekali aku mengambil kesempatan ini..

Memohon keampunan yang tulus dari hati..


Ada wasiat yang ingin aku tinggalkan..

Wasiat ini berupa pesanan..

Ambillah ia sebagai satu peringatan..

Ku harap ia akan jadi pegangan..


Bunda..

Maafkan diri ini andai hatimu ku sakiti berulang-ulang kali..

Sesungguhnya tiada niat untuk menggores hatimu..

Diri ini hanya insan yang tidak pernah lepas dari sesalan..

Terima kasih untuk segala yang telah bunda curahkan buat diri ini..


Besar budi yang tidak akan mampu ku balas...

Ingin aku ucapkan sesuatu..

Aku sentiasa sayang padamu..

Usah lama bersedih andai ku pergi dahulu..


Abang, kakak, adik,

Tolong jaga bonda sebaiknya..

Kita sentiasa akan jadi keluarga bahagia..

Kasih ini moga kekal selamanya..


Teman, sahabat, rakan,

Kamu sentiasa ada disaat aku memerlukan..

Terimakasih buat segalanya..


Kamu,

Terimakasih kerna pernah membahagiakan..


3 perkara yang dibawa setelah terpisahnya nyawa dari badan

~doa anak yang soleh

~Ilmu yang bermanfaat yang pernah disampaikan

~sedekah jariah


*entry muhasabah diri*

14 Peluah Bicara - LeaVe your Comment Here.. =):

mIss toRayAkI said...

sedih baca entri ni..

Lea Isnawi said...

sedih pulak bace

tapi apa2 pun, kita memang wajib fikir sal mati kan

hurm.

SuFi Haraki said...

klu sy mati dulu..maafkan sy yer..huhu..sedih la plak, takut, semua ada...sggh ingt kpd mati tu akn menginsafkn kita....: Trust To ALLAH

kak lang said...

puisi yg penuh makna..

Woofer Storm said...

terima kasih sis atas ingatan..

ada makna tersirat yang perlu dirungkai^^

Aishah Jahirah(cik aisha) said...

sama2lah muhasabah diri..:)

Ana Farhana said...

puitis dan syahdu ..

EMOdisaster said...

puisi yg sangat menyentuh...

singgah sini yuk.!

http://emosbloggingforlifes.blogspot.com/2011/11/sarapan-pagi-guamemang-kenyang.html

JR said...

Tersentuh hati tika melewati puisi sepedih ini. Tiba2 teringat kepergian ayahanda ke pangkuan Illahi 2 hari lepas...

Entri terbaru di blog JR:

"Bertuahnya Jadi Rakyat Selangor: JR Pun Nak Berpindah Ke Selangorlah!"

M Fizan said...

isk2.. sedih2...

LAici KAng Ais said...

tumpang lalu....

sedihnyeeeee

Ujie said...

kdg2 terfikir mcm tu..
kalau 'pergi' blm smpat mohon maaf..

Anak Wak Mail said...

Ajal dan maut tu ditangan Allah,,sentiasa bersedia menghadapi Illahi..;)

naim said...

kesedihan dapat digembirakan dengan ayat-ayat quran. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...