^_^

Monday, 10 October 2011

Setulus, SeIkhlas, Sesucinya sayang..

sumber gambar~google


Perlukah perasaan sayang itu ada jawapannya?.. bagi sesetengah orang mungkin ya.. antara jawapannya mungkin sayang sebab dia sayang saya, sayang sebab dia baik, dia kiutt,,, dia poket penuh... dia melayan saya seperti seorang raja??? but for me... thats not the best reason why kita sayang someone..

Sayanglah dengan penuh keikhlasan, biar bagaimana pun dia kelihatan, berapa tebal @ kempisnya poket dia, biar baik@kelakarnya dia yang penting kita bahagia dan selamat di sisinya. selamat???? maksudnya dia mungkin menjadi rebutan ramai, tapi kamu akan nampak yang seluruh kasih sayangnya tumpah hanya kepadamu..

Mungkin tidak 100% .. mungkin tidak 90%... tapi mungkin hanya 60%... sebab?? dia bukan milik kamu seorang.. dia juga mmpunyai keluarga... ada komitmen pada tugas... dan tidak mustahil dia juga ada spare part... Teman tapi mesra mungkin lebih sesuai kot.... jangan terkejut, kerana ia berlaku...

Tapi sayangkah kamu?

Padanya lagi apabila satu hari terbongkar rahsia yang mungkin membuatkan hatimu berkecai luluh dan mata mula berkaca2?? seperti apa?? mungkin kamu bermadu kasih?? dia sayangkan kamu, dan dia juga sayangkan seseorang yg lain??.. atau dia mungkin pernah buat silap pada masa lalu sebelum bertemu denganmu.

Sayangkah lagi kamu padanya? tepuk dada tanyalah hati...

Mungkin kepercayaan itu sudah semakin pudar.. tapi kasih sayang tetap ada.. teruskan atau tidak?? setiap insan seharusnya patut diberikan kesempatan kali kedua untuk menebus dan membuktikan kesetiaanya kepada orang yang disayangi... itu pun kalau yakin dia sudah insaf,,,, Seorang perempuan sangat mudah percaya,,, so do i...

Hati cukup lembut dgn janji yang terungkap... bila sudah sayang.... kesempatan ketiga???? mungkinkah ada lagi??? mampukah anda? mampukah aku??? terus terang aku tidak mampu...

Harus sampai bila kesempatan itu diberi?? andai hati yang diserah untuk dijaga rapi dikhianati buat kesekian kalinya.... hanya yang pernah merasa kecewa akan mengerti... betapa sakit dan tersiksanya jiwa dan perasaan...

Jangan dikhianati sucinya cinta itu…


26 Peluah Bicara - LeaVe your Comment Here.. =):

NA said...

Kalau saya, jika kepercayaan hilang maka susah dah hati nak cinta.

-wina1979-

Lia Irdelia said...

NA~
Itulah...
kekadang kita lembut..
Tapi ada waktunya kita kena juga keRas!!
Takut2 keras kerak nasi..
owh... no.. hehhe

Ujie said...

-cinta yg tulus tak memerlukan sebab.

-jika cinta dikhianati, lepaskan dia pergi..sejarah mungkin berulang!

aimie amalina said...

geng eskem!soweee mimi lmbt smp
hehehehe
ayoooooo
ada cinta yg baru kah
atau yang lama
hurmmm
berat giniiii
semoga pilihan mu itu
diserati dngn restu ibu dan ayah
dan Ilahi ye!
i pray for own your hapiness =]

~AmyLiana86~ said...

sekali hilang kepercayaan pada dia susah untuk percaya buat kali ke 2 kan..kita hanya mampu berdoa berdoa dan terus berdoa....

Lia Irdelia said...

mimi~
hye... hehe
tiada yg baru,,
dan tiada yg lama..
wahahhaha.. shyuuuu..

TQ!

amyLiana~
betul..
Berdoa agar segalanya akan baik2 saja.. :)

Lia Irdelia said...

Ujie~
Sejarah mungkin berulang???
Itu yang tak nak dengar tuh.. wahhah

SoLy SoLicious said...

bila agknya bintang tinggi nak mendakap bumi..hmmmm,,hati terus tertanya

Lia Irdelia said...

Soly Solicious~
bintang tinggi nak mendakap bumi??
fuyoo..
ayat bombastik tuh..
hahha..
Nway, tq ya sudi singgah,, :)

Blueice Butterfly said...

~nice entry..:)

Lia Irdelia said...

blueice Butterfly~

huhu.. Tq yer. :)

♥ yana yusoff ♥ said...

suka baca ni . mcm ad kaitan je .

Lia Irdelia said...

yana Yusoff~

suka?.. hehehe.. tQ!
Meh la singgah selalu.. :)

AININ SURAYA said...

soal hati . susah nak di ungkap =.="

Lia Irdelia said...

Ainin Suraya~
yup...
bila melibatkan soal hati..
akal pun kadangkala terkeliru..

NuR 'aQiLaH said...

same goes to me.. T_T

ღ nurrul ღ said...

Sayang ? 1001 perasaan yg sukar diungkaplah dear.. kdg2 dgn syg pon boleh buat dunia haru biru... btw , for me .. kalau dah hilang kepercayaan.. ada peluang buat kali kedua.. but Must BEWARE WITH! :)

DzuLagiL said...

perasaan sayang itu indah...
maka, perindahkanlah sayang itu...
janganlah cemari ia dengan titik hitam....

Lia Irdelia said...

@> aQilah~
hahaha..
tepatlah tu..
:)

@> nurul
true..
Second chance..
But have to be sure on it..
:)

@> DzuLagiL
sayang itu indah jika..
Kedua pihak bijak menjaganya..
:)

TQ guys..

pro said...

aku tak percaya .. cinta..

My recent post


Lawak: Sifat Awek Berdasarkan Suara (4 Photos) | CotaTua

SITI NOORNADIYANA said...

ini luahan hati ke? tapi, yana suke bace. sis hebat menulis. :)

Mohamadazhan.com said...

tersentuh pula baca.hehe.pengalaman selalu mematangkan =)

nuyui a.k.a miss YUI said...

bg yui..

syg tetap ada..

kerana,kngn silam bkn bersama..

bukan semasa kenal si dia..

jd terima seadanya..

CIKGU ECAN said...

sayanglah pada diri sendiri sblm sayang seseorg....

mizmarmalade said...

Sukar rasanye nk taruh kepercayaan pada lelaki buat ntah ke brapa kali.. sobsss! hati msih terluka... Ntah bila nk sembuh luka di hati ni :(

tarian jari said...

syg perlu walau tidak berbalas... =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...