^_^

Friday, 14 October 2011

Bila hati menginginkan sesuatu..


Pandang kiri-kanan..

Tengok depan belakang..

Nampak segala keindahan duniawi..


Tengok diri sendiri..

Bandingkan dengan orang lain..

Terasa diri sungguh berbeza,,

Terlihat jauhnya langit dan bumi..


Hati mula berbisik..

Indahnya jika aku seperti mereka..

Punyai segala-galanya..

Miliki syurga dunia..

Yang bisa mengagungkan manusia..


Namun bukan itu yang aku pinta..

Yang ku inginkan hanya secalit bahagia..

Yang bisa membahagiakan mereka di sekelilingku..


Terkadang aku hanya tunduk..

Dan terkadang mendongak ke langit..

Fikiran mula menerawang jauh..

Menjengah selangkah ke masa depan..


Ya, aku perlu berusaha..

Langkah pertama telah bermula..

Dan aku akan terus melangkah..

Demi menuju ke puncak dunia..


Dan aku akan terus berusaha sehingga berjaya..


10 Peluah Bicara - LeaVe your Comment Here.. =):

NA said...

Jangan bandingkan diri dengan orang lain.

Mungkin awak nampak mereka bahagia tapi sebenarnya tak.

-wina1979-

Lia Irdelia said...

NA~

mungkin jugak..
Kita hanya memandang dari luaran..
hhu...

Tq a lots..

Ujie said...

setiap org pasti ada masalah/kekurangan dlm hidupnya. cuma kita tak tau je. kita nampak dia kaya, keluarga lengkap segala..tapi mungkin suaminya tak rajin layan anak isteri. tu pun kekurangan yg org luar tak tau.

Lia Irdelia said...

ujie~

yup..
Kekurangan yang tidak terlihat..
bersyukurlah apa yang ada..
di samping perbaiki kekurangan..
:)

TQ a lots ye..

hamzah ian said...

usaha lah kita

Woofer Storm said...

entry best..

tanpa usaha,kejayaan tak dtg bergolek..semoga anda berjaya kelak..berbesar hati follow kat sni..

Lia Irdelia said...

Hamzah ian~
jum berusaha...!!
:)

Woofer Storm~
mekaseh...

Yup.. tanpa usaha. tiada kejayaan yang datang..

TQ!!!

NasZ said...

setiap org ada kelebihan masing2.

MOHD NASER.com

Lia Irdelia said...

NasZ~

Yup.. betul..
kelebihan itulah harus ditonjolkan agar lebih maju dalam kehidupan..
InsyaAllah..

Tq!!

aimie amalina said...

bahagia itu pasti ketemu kamu!
yakin!
mesti!
insyaAllah =]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...