^_^

Thursday, 8 September 2011

Sakit tau tak!!!


Perbualan antara seorang pesakit yang hampir mahu bersalin di wad sebuah hospital.....

Misi : tahan sikit yer kak,sakit bersalin memang macam ni, makin kerap sakit,lagi bagus .Itu namanya kontraksi...bila sakit tarik nafas dalam-dalam dan hembus ikut mulut ye...

Pesakit : Kamu cakap pandai le...macam la kamu tu pernah bersalin..... kahwin pun belum agaknya.. Sakit tau.. Macam nak putus pinggang. .(muka marah dan bengang)

Misi : erm,kak.... Saya da ada anak dua dah ...Saya tau le sakit nya macam mana..

Pesakit : (malu dan menahan sakit).. saya ingat kamui tak kawin lagi...

Misi : sabor je laaa… (berkata dalam hati)

------------------------------------------

Kesimpulan ~

1)Sakit bersalin memang menguji kesabaran... Tapi ia anugerah terindah buat seorang wanita

2) Jangan cepat menuduh melulu tanpa usul periksa

3) Biarkan misi/ doktor dengan tugas mereka.. mereka lebih mengerti


Kredit to Misi Ina.. heheh.. thanks ye..


5 Peluah Bicara - LeaVe your Comment Here.. =):

iyan shazlind said...

murninya pengorbanan seorang ibu...

aimie amalina said...

=]
heeeee
tu pengorbanan terbesa
menghapuskan dosa tu...
heeee

Kakkoii said...

patutla dikatakan syurga itu dibawah tapak kaki ibu ^^

Lia Irdelia said...

iyan ~ yup pengorbanan yg x ternilai..

aimie ~ tepat! hehe

kakkoii ~ betul2.. surga bawah tapak kaki ibu, tapi x ramai yg tol2 menginsafinya.. huhhu..

~AmyLiana86~ said...

come back..selamat hari raya lia..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...