^_^

Tuesday, 9 August 2011

Tandas?? Ada juga adabnya….




Sharing is caring..


Dengar kuliah subuh pagi tadi..

Ada maklumat sikit untuk dikongsi..

Mungkin peringatan pada yang dah tau..


Jum layan..

Adab Ke tandas~


1) Menutup kepala dengan sesuatu/kain

2) Berdiri tepi tandas dan membaca doa masuk tandas.

Ya Allah, sesungghnya aku berlindung kepadaMu daripada jin jantan dan jin betina,

Aku berlindung kepadaMu daripada keotoran najis yang keji dan mengkejikan iaitu syatan yang terkutuk.


3)Masuk dengan kaki kiri

4)Keluar dengan kaki kanan

5) Baca doa keluar tandas..


Segala puji dari Allah yang telah melenyapkan daripadaku apa yang menggangguku dan mengekalkan apa yang bermanfaat buatku..

"Sampaikanlah walau pun satu ayat...."

Selamat beramal…

^_^

4 Peluah Bicara - LeaVe your Comment Here.. =):

Ujie said...

peringatan yg bagus! dulu kat kg memang amalkan tutup kepala tiap masuk tandas (mmg ada tuala kecik disediakan khas utk tujuan tu).

skrg..dah tak buat. ni teringat balik..

Lia-De-Pinky-Leo said...

huhhu.. tu lah.. kadang benda nampak senang.. tapi nak amal.. faham2 sendiri je lah.. huuu..

chiLleD...!! said...

adab masuk tandas nampak senang tapi ramai xbuat..dri sndiri pun terlupa jugak kadg2..huhu

Lia-De-Pinky-Leo said...

tulah... hehhe.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...