^_^

Friday, 19 August 2011

Senyum la sikit awak…


Smile~


Ramai orang selalu cakap..

Senyum itu sedekah…


Tapi ramaikah yang boleh mengamalkan sedekah ini..

Secara istiqamah?


Perasan tak?

Ada orang yang susah sangat nak senyum..


Itu tak apa lagi..


Tapi agak terkilan jugak lah..

Bila kita senyum kat dia..

Dan dia tanpa rasa bersalah,

Langsung tiada reaksi, apatah lagi nak balas senyuman tu.


Kenapa yer..

Senyum kena bayar ke?

Rasa macam tak jer..


Bila senyum bibir sakit ke?

Rasa macam tak je..


Bukan nak marah..

Tapi kadang tu terasa la juga..

Bila senyuman kita ni tak berbalas..


Tak pelah..

Mungkin bibir dia bengkak..

Tak boleh gerak mulut..


Fikir positif okey..


Yang penting,

Senyum-senyum selalu..


Bukankah senyum itu pengerat kasih..

Bukankah senyum itu pengubat hati duka..

Bukankah senyum itu tandanya mesra..


Senyum..


Tak perlu kata apa-apa..

^__^


6 Peluah Bicara - LeaVe your Comment Here.. =):

Akito Boron said...

senyum ^____^
nampak gigi lagi okey :D

Lia-De-Pinky-Leo said...

hhaha...

sampai nampak gg tu memang ikhlas tahap "hujan".. haha

Ad said...

baru lepas makan cili kowt

ArulchelseA said...

ye senyum2 selalu..

Cik Bell said...

dia xbrani nk syum sbb gigi patah la tu,,xpun tkot kantoi pakai gigi palsu,haha..;P

Lia-De-Pinky-Leo said...

Ad~ x puasa... hahha

Arul ~ true.. smile always..

Cik Bell ~Ada kemungkinan jugak tu.. hehe..

Tq anyway.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...