^_^

Tuesday, 9 August 2011

Kurma murah pun, kurma jugak…


Kerana manisnya kurma~


Bila sebut pasal kurma,

Memang terbayang bulan puasalah..

Walaupun kurma selalu ada jual walaupun bukan pada bulan puasa..

Maklumlah..

Kurmakan makanan sunnah nabi..

Benda pertama yang sepatutnya dijamah dulu sebelum makanan lain..

Ketika berbuka puasa..


Teringat arwah abah dulu..

Selalu beli kurma yang timbang punya..

Bila ditanya, kenapa abah beli yang ni, kenapa tak beli dalam kotak?

Abah jawab, kurma ni lembut, senang nak makan..

Aku diam… dan angguk je..


Tapi sekarang baru aku tau,

Kurma timbang tu sebenarnya murah,,

Sebab tu abah beli yang tu..

Berbanding yang dalam kotak,

Harganya agak mahal dan dalam dia sikit je..


Anak-anak abah ramai…

Cepat je habis nanti,

Jadi abah belilah yang murah.. boleh dapat banyak..

Lagipun boleh pilih..



Menitik airmata ni bila terkenang..


Sampai sekarang ni,

Aku masih makan kurma timbang..

Rasanya pun tak jauh beza dengan kurma yang harga mahal tu..

Mungkin tekstur dia je yang berbeza..


Bagiku, kurma tetap kurma biarpun harganya berbeza..

Kurma murah pun, kurma jugak kan..


*aku faham, ada setengah org x boley mkn kurma timbang ni... :)


^_^


5 Peluah Bicara - LeaVe your Comment Here.. =):

sarah honey said...

alaaa sebut manisnya kurma ni, teringat dekat sepah maharaja lawak la. hahahaha

Lia-De-Pinky-Leo said...

heheh... sepah yang lawak!.. nmway, thanks.. :)

SITI NOORNADIYANA said...

entry lia slalu buat yana rase sayu. ke yana je yg emo sgt eh? huhu.

Lia-De-Pinky-Leo said...

mungkin kita miliki jiwa yg sama.. :)

K I E R A said...

kurma tetap kurma :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...