^_^

Monday, 22 August 2011

"Kenangan Bersama Kad Raya"


Segmen Sergeant Keroro.. (click pic atas k..) ~


Bila sebut pasal kad raya, aku akan tersenyum simpul sorang-sorang..Banyak sangat kenangan dengan kad raya ni.. Sejak dari kecil lagi aku dah terdedah dengan aktiviti jual menjual ni.. Dan kad raya adalah salah satu darinya..


Seingat aku, masa aku darjah dua, aku dah mula menjual kad raya pada kawan-kawan kelas.. Macam-macam saiz yang aku jual. Yang bestnya , kawan2 aku beli pulak.. haha..


Arwah Abah yang selalu belikan kad banyak2 dan aku jual dengan harga aku sendiri.. Hahah.. Duit modal, aku bagi abah balik… modal je la.. Untung aku amik.. Untung pun bukan banyak mana, cukuplah buat beli eskem sebatang dua.. Hahha..


Budak2, apa tau.. Yang penting aku happy sebab kad raya aku laku.. dan aku ada duit lebih untuk belanja.. Seronoknya bila ingat2 balik zaman kanak2 15 tahun yang lepas.. Indah!


p/s : walaupun kini aku dah tak jual kad raya, aku masih setia menulis, gamkan setem dan mengepos kad raya..



9 Peluah Bicara - LeaVe your Comment Here.. =):

budakijaupendek said...

wah siap jual. haha
time kecil tak pernah pun berniaga bagai. hehe

Freaky said...

waaa ni tauke kad raya rupanya :D

sue perbs.. said...

wah.. siap buat bisnes.. tk yah nk bli2 kad kdai dh

Lia-De-Pinky-Leo said...

budakijau, Firdaus, Sue perbs,~

Wahaha.. Bisnes kecik2 jer, budak2 apa tau.. nway, Tq for reading.. :)

fieha said...

kalo dulu buat bisnes jual kad raya mmg laku..kalo skrg susah nak laku kan..hehe :)

Lia-De-Pinky-Leo said...

fieha ~ haha,, betul2.. x laku dah,,

Mrs. Farhan said...

wahh, sekarang pon masih bagi kad raya?? bestnyee. nak jugakk. =D

http://sayasibudakopto.blogspot.com/2011/08/kenangan-bersama-kad-raya.html

sergeant keroro said...

hehe, nak jugak kad raya. lau ada lagi :P

p/s : thanks join :)

Cik Asma BLuppy said...

nk beli kad raya satu................huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...