^_^

Thursday, 25 August 2011

Ibumu tak akan kembali...

Disuatu hening pagi… di kawasan tanah perkuburan,, Duduk berteleku seorang lelaki yang baru saja kematian isterinya bersama anak tunggal mereka yang baru berusia 4 tahun.


Abah : Adik, adik dah baca doa untuk ibu ke belum?

Adik : dah, adik baca bismillah dalam hati..

Abah :Bila kita dah meninggal dunia, kita pun akan duduk dalam ni, ,macam ibu.

Adik : adik da tau da,… tapi kan abah, kalau kita rindu kat ibu macammana?

Abah : kita sedekah doa je kat ibu..

Adik : Adik dah buat, tapi adik rindu lagi kat ibu.. kenapa ibu duduk dalam ni lama sangat abah…Kesian Ibu.. Nanti kita bawa balik ibu ya abah,,,

Abah : Ibu akan duduk sini sampai bila-bila dik…

Dan abah mengesat matanya yang sedikit bergenang, dipeluknya sikecil yang masih mentah dan naïf itu..


Ibumu tak akan kembali lagi anakku…. Bagaimana harus ku khabarkan padamu..



2 Peluah Bicara - LeaVe your Comment Here.. =):

♥♥ arabella ♥♥ said...

mmg susah untuk diterangkan pade si kecil...

~AmyLiana86~ said...

kesiankan....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...