^_^

Friday, 12 August 2011

Beruntungnya dapat lelaki rajin sebagai teman..



Bertuahnya dapat si Dia yang Rajin..~


Sudah lumrah alam..,

Perempuan lebih rajin dari lelaki..

Tapi jangan tak tahu,

Lelaki ada yang lebih rajin dari yang disangkakan..

Bertuahnya andai miliki lelaki rajin ni,


Kalau belum kahwin,

Sila ambil contoh abang, adik, atau pun ayah sendiri..

Dapat tak bayangkan situasi bertuah tu,


Dia boleh ke dapur,

Dia boleh berkebun,

Dia boleh tolong Iron baju,

Dia boleh tolong kemas rumah,

Dia boleh tolong jaga anak-anak..


Sama-sama bekerjasama


Boleh bayangkan tak?

Andai si lelaki ini tidak boleh buat semua tu?

Semua kerja dari A sampai z,

Perempuan yang sempurnakan..


Kalau isteri/ibu yang bekerja tu,

Lagilah penatnya…


Kalau suri rumah pulak..

Jangan ingat tak penat..

Seharian , 24 jam kerja tak pernah habis..


Betul!!

Kerja rumah memang takkan pernah habis!


Bayangkan.. Betapa beruntungnya..

Miliki lelaki yang rajin sebagai teman…


Renung-renungkan..

^__^

7 Peluah Bicara - LeaVe your Comment Here.. =):

siti kektus said...

seronoknya kalau dapat suami macam tu. huhu ;)



hati pon senang sebab ada orang sudi nak bantu kan. ;)

Lia-De-Pinky-Leo said...

Betul2... memang best n bertuah tul.. heh

~Sya~ said...

suami sya rajin sgtt...rajin jaga anak...lega sgt dpt siapkan keje rumah tanpa gangguan anak kecik...dpt tidur lena sbb buat susu or mendodoi anak2 mlm2 keje suami...tq Ya Allah

Lia-De-Pinky-Leo said...

Tahniah lah yer Sya..

Hope leh dapat yg rajim macm tu.. ehek2.. :)

the choco_lady said...

sokong sgt ~~~

Fuza said...

Sokong2.. memang bertuah... klau boleh nak cari lelaki mcm ayah fuza.. dia seorg lelaki yang rajin sgt.. semua kerja tahu buat.. smpai la memasak... kekadang ayah yg memask.. proud to be his daughter..:-)

Lia-De-Pinky-Leo said...

the coco_lady & Fuza

Kita bertuah andai memiliki insan seperti mereka...

Mereka bertuah tak punyai insan seperti kita?.. hahhhha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...