^_^

Wednesday, 27 July 2011

Biar kakak yang sakit... supaya mak cepat baik...


Kakak sayang mak..

Mak..
Sorry,,, kakak buat mak sedih..
Harini kakak tak cakap banyak pun dengan mak..
Kakak banyak diam,
Kakak tengok mak pun sama..

Tengahari tadi..
Kakak tengok mak batuk-batuk..
Kakak tak sampai hati tengok mak ..
Tapi kakak tak tahu nak buat apa..
Jadi kakak diam aje..
Kakak tengok mak dari dalam bilik..

Kakak sedih..
Kakak tengok mak terbaring kat sofa..
Asyik-asyik batuk.. Batuk dan batuk lagi..
Kakak tak tahan tengok mak..
Lepas tu kakak tanya mak..
“mak dah makan ubat ker?”
Mak angguk lemah..
Mak urut-urut dada mak..
Kakak cari ubat batuk kat dapur..
Tak ada pun.. dah habis ker?

Aduhai.. kat luar hujan lebat sangat..
Kakak rasa cam nak keluar jer, redah hujan..
Beli ubat batuk untuk mak..
Tapi kakak tak berani…
Ada petir..
Kakak takut petir.. kilat..
Takut sangat..

Kakak tak tahu nak buat apa..
Kakak cari vick… cari kat semua bilik..
Mujur ada.. tapi dah tinggal sikit la pulak..
Aduhai… kenapalah saat macam ni dia nak habis..
Kakak bagi vick kat mak..
Kakak bagi jugak minyak cap kapak..
Kot2 leh tolong legakan batuk mak..

Mak batuk-batuk lagi..
Batuk mak kering..
Mesti tekak mak luka..
Kakak teringat gula batu…
Kakak cari gula batu kat celah almari dapur..
Alhamdulillah… ada.. kakak bagi mak..
Dengan harapan dapat legakan mak..

Mak..
Kakak sayang mak..
Sayang mak sangat..
Kalau boleh tukar, kakak sanggup tukar, supaya kakak yang batuk..
Dan biarkan mak sihat seperti biasa..
Kakak sayang mak…

>_<

1 Peluah Bicara - LeaVe your Comment Here.. =):

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...