^_^

Sunday, 24 July 2011

Awek cun dan sepasang kasut.. Kelakar!


~Hati2 pakai kasut baru~

Ada satu hari tu, me tengah landing kat tepi tiang beramai-ramai sementara tengah tunggu untuk masuk periksa spa8 yang baru saja dijalankan baru-baru ni.. calon-calon periksa yang ada semua ayu berbaju kurung. Mungkin sebab memohon jawatan kerajaan. Jadi nilai2 kesopanan dan kesusilaan tu kuat diterapkan. Me pun dengan sempoinya berbaju kurung dengan sepasang kasut getah.. Mula2 memang cuak jugak, takut tak lepas nak masuk exam, tapi segalanya berjalan lancar, Alhamdulillah..

Tengah dok layan perasaan sambil tunggu dewan exam bukak, tiba-tiba sorang awek dalam kategori cun melecun lalu depan kitorang. Dan dia memakai seluar slack, dengan pemakaian ala-ala wanita korporat macam dalam tv tuh…

Me pun tengok dia atas bawah, sebab nampak lain dari umat2 yang lain. Dan dia memang menjadi perhatian mata-mata yang memandang. Yelah, muka dah la cun, pakaian dah korporat.. memang perfect la.. lengkap dengan beg tangan berjenama dan juga sepasang kasut yang vogue.

Me cubalah nak senyum dengan dia, tapi tak layan plak. Dia memandang dengan pandangan seakan sinis. Hampeh jerk, tapi takpe.. senyum itukan sedekah.. hehehe… cover malu…

Bila masuk jek dewan exam, duduk punya duduk, rupanya awek tu duduk 2 barisan depan me. Bila dapat borang OMR untuk diisi, secara tak sengaja me terpandang kasut yang dia pakai. Alamak!!! Spoil la.. untuk kepastian, me tengok betul2 apa yang ada kat bawah tapak kasut dia..

Sekali ada tanda harga da….. kompom kasut baru...wahahahhaha…. Sambil mengisi borang, me tersenyum2 tahan gelak.. kesian kat dia.. huhuhuhu…

Pengajarannya, masa nak pakai kasut baru tu, sila2 lah perhati betul2 kot2 ada tanda harga yang kita tak perasan kat tapak dia.. kan ke malu tuh… huuuuhhu…

^_^

6 Peluah Bicara - LeaVe your Comment Here.. =):

MiZ Rayy said...

hahaa. mmg ksian laa..

ummiSZ said...

dia tlampau smgt nk exam kot xD

Lia-De-Pinky-Leo said...

miz ray... kesian kan.. hehhe
ummisz... mungkin la kot, sanggup p bli kasut baru.. tapi lupa buang tanda harga,, hehehe

SeRi mAnJa said...

kalau ye pon kasut baru cabut le dulu price tag tu..kan da kantoi..haha wat malu sdiri jer..

Kumbang Jingga said...

kalau tanda harga tu tulis 10 ribu takpe.ni tulis 10 ringgit ja hahaha

Lia Irdelia said...

seri manja~
kompom kasut baru tu.. hehe


kumbang jingga~

hahah..
x sempat tengok bebetul lak harga dia..
hehehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...