^_^

Monday, 27 June 2011

Kawan macam ni? Boleh blah….


kawan oh kawan~

Ada kawan yang menguntungkan,, Banyak juga kawan yang merugikan, Jenis kawan seperti ini sebaiknya dihindari.. Bukan boleh pakai pun.. macam hampeh je..

Jum tengok kawan yang patut dijauhi.. ~

1. Kawan yang suka ambik kesempatan

Dalam berkawan, biasanya terjadi hubungan yang saling menguntungkan. I’ll be there for you, you’ll be there for me. Namun dalam hal ini, ia tidak berlaku.. Keuntungan hanya berada disatu pihak. Dia hanya nak kawan dengan kita sebab ada sesuatu yang boleh dia dapat dari kita… mana boleh macam tu dik.. so b4 dia amik lebih banyak kesempatan, lebih baik dia dijauhi..

2. Pengkhianat

Tak ada yang lebih menyakitkan hati daripada dikhianati kawan sendiri.. Betul tak?. Berapa kali rahsia besar anda dibocorkan olehnya? Kawan yang kita sendiri percaya sanggup tikam dari belakang. Contoh, kawan yang ranpas kebahagiaan kita.. rampas kekasih kita?? mana boleh tahan.. so, blah cecepat k..

3. Suka menghakimi

Kawan yang suka menghakimi dapat menggugat kepercayaan diri. kata2nya sering kali menyalahkan kita. Kita dah buat betul pun dia tetap anggap salah, tapi kalau dia yang buat salah, tak pula nak mengaku yang dia salah.. hadoi… hampeh..

4. Selalu mematahkan semangat

Jenis kawan macamni, tak kan mampu membantu kita untuk Berjaya. Setiap kali kita ingin maju, kata2nya kerap membuat langkah kita terbantut. Dia kawan yang sangat tak menyokong kita untuk Berjaya. Contoh, dia akan cakap “ dahlah tu, ko takkan boleh buta punya..” apa punya kawan la macam tu kan??

So, pandai2 nilai kawan k.. its just a tips.. kawan adalah cermin diri kita… Dengan siapa kita berkawan, akan mempengaruhi diri kita juga..

^_^

1 Peluah Bicara - LeaVe your Comment Here.. =):

QaRr JaliL said...

5. kawan blogger

jenis kawan macam ni selalu support blog2 orang lain. dan sering blogwalking :)

hehe

lawat sni :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...