^_^

Tuesday, 24 May 2011

Rasa itu.. Biar BerkuBur..


Lepaskan ia pergi..

Sejujurnya ikhlas dari hati andai kukatakan tidak mudah melupakan apa yang telah berlaku. Biar ia sepahit manapun ia, walau semanis mana pun ia.. pabila semakin kita cuba meninggalkan jauh dari ingatan, sedekat yang mungkin ia kan kembali. Bagai melontar sebutir boomerang yang akhirnya akan kembali pada orang yang melemparnya… Itu hakikat..

Mengapa yang manis harus di lupa? Jangan.. Yang manis biarkan ia kekal terpahat dalam ingatan kerna satu ketika ia mampu jua membuat hati tersenyum.. Tapi andai yang manis itu bisa membuatkan kepahitan turut melabuhkan tirai kesedihan, ada baiknya ia di luput dalam ingatan.. Tapi persoalannya mudahkah? Andai ia semudah mendelete mesej dari inbox, alangkah bagusnya… Ternyata ia tidak semudah yang di sangka.. Mulut hanya boleh membicarakan kata-kata yang sebenarnya tidak ikhlas lahir dari jiwa. Mulut memang mudah meluah kata.. Tapi hanya hati yang mampu merasa.

Lupakan kepahitan itu.. kerna kepahitan bisa membunuh segala kekuatan yang ada. Kepahitan membunuh segala rasa yang tersisa. Tapi harus di ingat, kepahitan turut memberikan sejuta kekuatan dan pengalaman . Sedikit sebanyak membantu meenyokong tiang dan lantai hati yang mulai lemah . Lupakan segala kenangan dan kepahitan yang bisa membuat kamu rapuh dan rebah. Sungguh ! ia tidak mudah dan sangat sakit andai melupakan suatu yang pernah menjadi indah dalam lipatan diari hidup.. Ia suatu yang sangat subjektif untuk dinyatakan.

Terpulang lah pada diri dan hati untuk menilai.. Andai ia bisa membuat kita tenang dengan menyimpannya , berusahalah untuk tidak melupakannya.. Tapi jika ia semakin lama semakin bernanah dan membusuk didalam dada, terpendam dan menjadi lahar panas gunung berapi.. Itu bahaya… Umpama bom jangka yang tidak mampu di bayangkan kesan buruknya pabila ia meletus… Apa-apapun, tepuk dada , Tanya lah hati, apa sebenarnya mahumu….

Lepaskan segala kekusutan yang melanda andai ia penuh melingkari tangkai hatimu… Lepaskan segala rungkai jerat yang berselirat di sebalik senyuman tawarmu… Kembalilah berpijak dibumi yang nyata….

0 Peluah Bicara - LeaVe your Comment Here.. =):

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...