^_^

Tuesday, 12 April 2011

Sepi Sebuah Hati...


Entah napa, aku rasa minggu ini minggu yang pasti meninggalkan kenangan yang sangat mendalam.... kerja? mungkin... dia? mungkin... aku? juga mungkin..

Hati ini terasa sangat kosong.... patutnya perasaan riang gumbira harus ada dalam hati ini kerana banyak berita gembira yang kuterima dari kerabat disekelilingku.. masing2 dengan cerita gembira yang sedikit sebanyak membuatkan aku turut terasa tempias riang gumbira itu,,, kelahiran dan bakal kelahiran khalifah baru dalam keluargaku... jawatan baru.. semuanya rezeki dari Allah jua.. itu bahagian mereka...

Tapi aku.., kenapa? aku sendiri tidak mengerti mengapa harus wujud perasaan asing dalam hati ini,,, mungkinkah? Hidupku... g kerja, balik kerja,.. semuanya ku lalui dengan kehambaran, semuanya bermula lewat 2 minggu ini..... Laporan praktikal memang aku x usik langsung,,, Oh Tuhan.... Bagaimana harus aku memulakan ia, disaat rakan rakan seperjuangan sudah mahu menamatkan ayat-ayat terakhir laporan mereka...

Akhir2 ini aku sering saja sakit... demam yang dah 2 minggu datang dan pergi.. batuk dan selsema yang x jua kunjung pergi... sedikit sebanyak membuatkan aku semakin kuat dalam kelemahan ini.. Aku yakin, ini adalah dugaan.. Yang mampu membuatkan aku semakin tabah melalui hari2 terakhirku... dengan kembal mengingati-Nya..

Hati... sEkali lagi ku mohon padamu, agar kuatlah untuk terus percaya pada kujujurannya meski pun kadangkala aku tahu aku hanya mampu diri ini tidak mampu utk terus hipokrit pada diriku sendiri... aku cemburu,,,, jeles.. ishhh.. cannot let it go... , terus bersarang dalam diri.... until??
Semoga aku lebih tabah....

0 Peluah Bicara - LeaVe your Comment Here.. =):

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...